fáklya horvát művészegyüttes

HorvátországNaklice, Omis, Rafting, Vadvizi evezés

Még soha nem voltunk úgy, hogy minél délebbre megyünk, annál hidegebb lett volna. Ahányszor megálltunk pihenni, egyre rosszabb lett az idő... először szélvihar lökdösött bennünket, majd a hideg esőt is a nyakunkba csapta. Mire Omis-ba értünk…

HorvátországSplit

A 221 000 lakosú Split Horvátország második legfontosabb városa, a horvát tengerpart legnagyobb városa, valamint közép-Dalmácia szíve, igazgatási és gazdasági központja. Split egyike Horvátország legnagyobb demográfiai növekedési arányt produkáló városainak…

HorvátországTrogir - Ciovó

Sziasztok! Néhányszor már meglátogattuk ezt a gyönyörű várost, de három éve egy hetet töltöttünk itt. Néhány szűkszavú bejegyzést már találtam itt róla, képeket viszont alig. Gondoltam, kiegészítem az előzőeket ,főleg fotókkal. A város maga…

HorvátországPula - Amfiteatar

A pulai ellipszis alakú amfiteátrum a ma is létező 6 (!) legnagyobb római amfiteátrumok közé tartozik. Eredetileg Claudius császár építtetett ide egy kis arénát, majd ezt Vespasianus császár, Krisztus után 79-ben megnagyobbíttatta, hogy gladiátorjátékokat…

HorvátországVelike kaskade - Plitvicei-tavak

Sokan a nagy vízesést tartják a Plitvicei-tavak Nemzeti Park legfőbb látványosságának, de szerintünk ez a hely érdemli ki ezt a címet. A Gavanovac-tó itt ömlik bele számtalan vízesésen keresztül a Kaluderovac-tóba, amely már csak 503 méteren fekszik…

HorvátországVeliki slap (Nagy Vízesés) - Plitvicei-tavak

Az itt található táblán olvasható: Ön Horvátország legmagasabb vízesése előtt van. A Nagy Vízesés magassága 78 méter. Magasságán kívül ez a vízesés a többitől keletkezésével is különbözik. Tudniillik…

HorvátországSlap Milke Trnine - Plitvicei-tavak

Az úton tovább haladva érjük el a Slap Milke Trnine nevezetű vízesést, amely a Milanovac-tó és a Gavanovac-tó között található. A hely festői környezetben van, leírhatatlan, megfogalmazhatatlan, ezt látni kell, nincs mese…

HorvátországPula - Zerostrasse

A Zerostrasse nem más, mint a pulai erőd alatt húzódó alagútrendszer, ami mind a mai napig óvóhelyként is szolgál, amellett persze, hogy nyitva áll a turista-nagyközönség előtt is. Külön már nem térünk ki rá, de, hogy ne menjünk el szó…

HorvátországSplit

Split Horvátország második legnagyobb városa. Bárhol is nyaraljunk a Split régióban, legalább egyszer biztosan áthaladunk majd Spliten, hiszen minden út ide fut be és minden út, busz, kompjárat innen indul tovább. Érdemes egy napot arra szánni, hogy megnézzük Split…

Split jó nagyra nőtt kikötő- és iparváros. Bármerről a városba érve fél-egy órás is lehet az út a centrumig, lámpás nagy kereszteződések hátráltatják a turistát. Aztán a kikötőbe érve már igazi mediterrán hangulat fogadja az érkezőt. Sétányok…

HorvátországHvar sziget

Hvar a 80 kilométerével a második leghosszabb sziget az Adrián. Az egész szigetet levendulák és rozmaringok borítják. Konkrétan a levendula sövényre van vágva! A sziget keleti feléből Sucurajból autóztunk végig a szigeten Sveta Nedjeljáig, ahol a szállásunk volt…

HorvátországSplit

Ismét szemerkélt az eső és május közepe ellenére 16°-ot mutatott a hőmérő. Brrrr... Meg is kérdeztük a kikötőben, hogy melyik Jadrolinija komp megy melegebb éghajlatú irányba és mennyibe kerülne az út? Aztán úgy döntöttünk, hogy az a plusz 3°, vagy 4° pl…

HorvátországZadar

Zadar az Adria északi részén fekszik…

HorvátországBibinje

Sukosan mellett Zadartól nem messze található ez a már az antik időkben is lakott, napjainkban mintegy 3500 lakosú Bibinje. Elsősorban a nyugodt, csendes nyári pihenést kereső utazóknak ajánlom. A közeli Sukošan település kishajókikötője miatt Bibinje nagy népszerűségre…

HorvátországSton, Mali Ston

Mokaloból egynapos kirándulásra mentünk a félsziget tövénél található Stonba és kistestvéréhez Mali Stonba. A peljesacra és Korculára tartó turisták érdemtelenül hanyagolják ezt a valaha nagyon szép települést. Sólepárlással foglalkoztak mindig…

HorvátországMilanovački slapovi - Plitvicei-tavak

Milanovački slapovi, tehát a Milanovac vízesés. :-) Ez az első szemetgyönyörködtető vízesés, amivel sétánk során szembesülhetünk. A Kozjak-tó amúgy 535 méter magasan fekszik és 47 méter mély, mielőtt ezen a gyönyörű vízesésen keresztül a Milanovac-tóba ömlene…

HorvátországP1 kikötő - Plitvicei-tavak

Az 1949-ben alapított Plitvicei-tavak Nemzeti Park, hivatalos nevén: Nacionalni Park Plitvička Jezera, területe közel 300 km², ebből az itt található 16 tó 2 km²-t tesz ki. A vízbőségtől függően 190-200 vízesést lehet összeszámolni, az északi…

HorvátországRovinj - Kikötő

A Rómaiak egy szigetre építették a kikötőt, de a Rovinjt a szárazföldtől elválasztó csatornát 1763-ban feltöltötték. Kezdetben a bizánciak és a frankok uralták, 1283 és 1797 között pedig Velence birtoka volt. A középkori városfal maradványai még ma is láthatók. A vízpart mellett található a XIX…

HorvátországP3 kikötő - Plitvicei-tavak

Miután megérkeztünk a P3 kikötőbe, kicsit elvesztettük a fonalat, már ami az útirányt illeti. Arra alapoztunk, hogy majd követjük a tömeget, de mivel a nép minden irányba igyekezett, így nem tudtuk, hogy merre is menjünk tovább. Így betértünk…

HorvátországRovinj - Szt. Euphemia-katedrális

A Szent Euphemia-katedrális (Sv. Eufemije) meghatározó eleme a városképnek, mondhatni ez az épület uralja a városképet, tornya pedig már messziről látszik. A kora kereszténység időszakában épült, majd 1736-ban átépítették. A háromhajós…

HorvátországKoversada FKK Camping (Naturist Park) - Vrsar

Idei nyaralásunk egyik fő helyszíne, kiindulópontja. Hogy miért választottuk ezt? Egyrészt azért, mert a CCU (Croatian Camping Union) 2011 legjobb kempingje címét nyerte el, valamint azért, mert ez a kemping maga a naturista kempingtörténelem…

HorvátországOmis

Omisban ismerkedtem meg először Horvátországgal. Nagyon kellemes meglepetés volt. Omis csodás természeti táj. Hatalmas sziklás hegyek tövében, egy folyó ömlik a tengerbe! Nemirában laktunk, ahol azt ígérték, hogy 70 méterre van a tenger. Annyi is volt, csak a hegy oldalában…

HorvátországSplit

HorvátországHum, a világ legkisebb városa

A Guinness Rekordok Könyve szerint ez a világ legkisebb városa. Mindössze 17 (más források szerint 6) állandó lakossal rendelkezik a Belső-isztriai település. Legalább egy tucat hegytetőre épült kis városka található a félszigeten, de Hum eldugott…

HorvátországVrsar

Üdv Mindenkinek! Tavaly utószezonban egy jól sikerült hetet töltöttünk Vrsarban. Az utószezon már csak azért is jó, mert általában közel felére csökkennek a szállások árai és az már hab a tortán, ha jó időt fogunk ki. Nos mi kifogtuk, végig…

HorvátországKrk

A Krk-sziget az Adria legnagyobb szigete, területe 409 km², 38 km hosszú, a legszélesebb pontján pedig 13 km. Legmagasabb pontja az Obsova, 569 méterével. Tengerpartjának a hossza közel 200 km, lakossága 17000 fő körül van, ezzel a legnépesebb…

HorvátországLimski-fjord

Táborhelyünktől, Vrasrtól délre, Rovinj felé találjuk a Limski-fjordot, vagy más néven a Lim-fjordot, azaz a Limski-kanalt, tehát a Limski-csatornát. :-D Akár Vrasar felől, akár Rovinj felől érkezünk, az út igen meredeken lejt lefelé, szép lassan…

HorvátországHvar sziget fővárosa Hvar

Üdvözlök Mindenkit! A Spliti bejegyzésemnél már említettem,hogy egynapos látogatást tettünk Hvar szigetén. Autóval rohantunk szállásunkról Primostenből Splitbe - nagyon korán indult a hajó - és még így is délelőtt értünk a szigetre. A kocsit…

HorvátországVaraždin/Varasd

Az egyik legszebb horvát várost a tengerpartra menet szinte senki sem nézi meg, pedig érdemes rászánni pár órát. Egyesek mini-Prágának tekintik, a tömeg és a magas árak nélkül. Még ha ez túlzás is, de pl. Sopronnal simán felveszi a versenyt…

HorvátországSupetar

Város és kikötő Brač sziget északi részén, hosszú és gyönyörű homokos tengerpartja miatt már régóta kedvelt a turisták körében. A lakosság száma: 2568 A gazdaság fontos alapjai a földművelés, halászat és a turizmus. A főút mellett fekszik, amely végig vezet az egész szigeten…

Oszd meg ezt a keresést: fáklya horvát művészegyüttes